Strona Główna » organizacja pogrzebu

ORGANIZACJA POGRZEBU

Pierwsze kroki

Często nie jesteśmy przygotowani na śmierć bliskiej osoby. Czujemy się zagubieni i trudno jest nam podejmować decyzje, gdy w sercu nosimy ból. Jest tyle pytań, na które nie znamy odpowiedzi…

W kwestiach formalnych możecie Państwo liczyć na nas.

Jakie powinny być pierwsze kroki w przypadku śmierci bliskiej osoby? Jakie dokumenty będą potrzebne? Jak zorganizować i sfinansować uroczystość?

Znamy te problemy, dlatego przekazujemy Państwu niezbędne informacje, które pomogą Państwu na każdym etapie organizacji pogrzebu.

starsza osoba na ławce

Co zrobić w pierwszej kolejności?

Jeżeli zgon nastąpił w domu

nny1. WEZWIJ LEKARZA 

W pierwszej kolejności należy wezwać:

lekarza rodzinnego, który stwierdzi zgon i wystawi KARTĘ ZGONU

lub

lekarza nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (na terenie powiatu pszczyńskiego skontaktuj się z NZOZ SYMETRIA pod numerem telefonu 32 447 47 05), który stwierdzi zgon i wystawi KARTĘ INFORMACYJNĄ. Z kartą informacyjną należy udać się do lekarza rodzinnego w celu wystawienia KARTY ZGONU.

2. SKONTAKTUJ SIĘ Z ZAKŁADEM POGRZEBOWYM W CELU PRZEWIEZIENIA CIAŁA OSOBY ZMARŁEJ DO CHŁODNI

W obu przypadkach po stwierdzeniu przez lekarza zgonu należy wezwać zakład pogrzebowy w celu przewiezienia ciała do chłodni.

Jeśli zdecydują się Państwo na usługi naszej firmy, prosimy o kontakt pod numerem telefonu 32 210 46 01.

Przyjmujemy zgłoszenia całodobowo również w niedziele, dni wolne oraz święta.

Rodzina zmarłego ma pełne prawo wyboru zakładu pogrzebowego, którego oferta najbardziej im odpowiada w zakresie organizacji pogrzebu. Wyboru można dokonać niezależnie od miejsca zgonu i zakładu, który zajmował się  przywiezieniem ciała zmarłego do chłodni. Nasza firma dysponuje własnym prywatnym prosektorium przy ul. Antesa 3a, gdzie osoba zmarła przebywa do czasu organizacji pogrzebu. Pozwala to uniknąć dodatkowych kosztów i opłat, związanych z kolejnym przewozem.

3. UZYSKAJ AKT ZGONU W URZĘDZIE STANU CYWILNEGO

Z otrzymaną KARTĄ ZGONU należy udać się do URZĘDU STANU CYWILNEGO właściwego dla miejsca zgonu w celu wyrobienia AKTU ZGONU. USC w Pszczynie bezpłatnie wystawia 2 akty zgonu oraz wymeldowuje zmarłego z miejsca stałego pobytu.

Do otrzymania AKTU ZGONU potrzebne są następujące dokumenty:

  • KARTA ZGONU,
  • Dowód osobisty zmarłego lub paszport,
  • Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.

4. UDAJ SIĘ DO WYBRANEGO ZAKŁADU POGRZEBOWEGO W CELU ZORGANIZOWANIA POGRZEBU

Oferujemy profesjonalne usługi z oświadczeniem od 1988 roku. Pomożemy Państwu w tych trudnych chwilach podjąć  najlepsze decyzje. Kompleksowo zorganizujemy ceremonię pogrzebową.

  • Odpowiemy na Państwa najdrobniejsze pytania,
  • Ustalimy charakter uroczystości (pogrzeb religijny lub świecki; tradycyjny ze złożeniem ciała do grobu lub połączony z kremacją),
  • Pomożemy wybrać trumnę bądź urnę, kwiaty czy utensylia funeralne,
  • Ustalimy datę pożegnania lub mszy,
  • Wydrukujemy klepsydry oraz poinformujemy żałobników o szczegółach ceremonii za pomocą nekrologu na stronie PLESS.PL, oraz usługi e-Klepsydra,
  • Zarezerwujemy dla Państwa pożegnanie osoby zmarłej w naszej prywatnej kaplicy przy ul. Antesa 3a,
  • Skontaktujemy się z księdzem i grabarzem,
  • Zorganizujemy oprawę muzyczną, także transport żałobników,
  • Zapewnimy rozliczenie usługi uwzględniając zasiłek pogrzebowy,
  • Gwarantujemy pełną dyskrecję.

Nasza firma nie tylko zorganizuje ceremonię pogrzebową, ale również pomoże w przygotowaniu i skompletowania wszelkich dokumentów do ZUS, KRUS, WBE, MSWiA, SW oraz innych, w celu przyznania zasiłku pogrzebowego. Jeżeli będzie taka konieczność, wyrobimy za Państwa w Urzędzie Stanu Cywilnego niezbędne akta (urodzenia/małżeństwa/inne) w celu potwierdzenia pokrewieństwa z osobą zmarłą.

 

Niezbędne dokumenty wymagane w oryginałach przy organizacji usługi pogrzebowej:

  • Akt zgonu,
  • Dowód osobisty osoby zmarłej (lub inny dokument tożsamości z podanym numerem pesel),
  • Dowód osobisty osoby zlecającej pochówek; jeśli osobą zlecającą pogrzeb jest córka, wymagany jest akt małżeństwa; jeśli osobą zlecającą pogrzeb jest syn, wymagany jest akt urodzenia;
    Jeżeli zgon nastąpił w szpitalu

    1. ODBIERZ KARTĘ ZGONU OD LEKARZA PROWADZĄCEGO.

    Jeśli zgon nastąpił w szpitalu, KARTĘ ZGONU wystawia lekarz, od którego należy odebrać dokument. Ciało osoby zmarłej zostaje przetransportowane  przez pracownika szpitala do pomieszczenia pro morte, które służy do tymczasowego przechowywania. Na zlecenie rodziny przewozimy ciało osoby zmarłej do naszego prywatnego prosektorium przy ul. Antesa 3a.

     

    Jeśli zdecydują się Państwo na usługi naszej firmy, prosimy o kontakt pod numerem telefonu 32 210 46 01.

    Przyjmujemy zgłoszenia całodobowo również w niedziele, święta i dni wolne.

     

    2. UZYSKAJ AKT ZGONU W URZĘDZIE STANU CYWILNEGO

    Z otrzymaną KARTĄ ZGONU należy udać się do URZĘDU STANU CYWILNEGO właściwego dla miejsca zgonu w celu wyrobienia AKTU ZGONU. USC w Pszczynie bezpłatnie wystawia 2 akty zgonu oraz wymeldowuje zmarłego z miejsca pobytu stałego.

    Do otrzymania AKTU ZGONU potrzebne są następujące dokumenty:

    • KARTA ZGONU,
    • Dowód osobisty zmarłego lub paszport,
    • Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.

    3. UDAJ SIĘ DO WYBRANEGO ZAKŁADU POGRZEBOWEGO W CELU ZORGANIZOWANIA POGRZEBU

    Oferujemy profesjonalne usługi z oświadczeniem od 1988 roku. Pomożemy Państwu w tych trudnych chwilach podjąć jak najlepsze decyzje podczas kompleksowego zorganizowania ceremonii pogrzebowej.

    • Odpowiemy na Państwa najdrobniejsze pytania,
    • Ustalimy charakter uroczystości (pogrzeb religijny lub świecki; tradycyjny ze złożeniem ciała do grobu lub połączony z kremacją),
    • Pomożemy wybrać trumnę bądź urnę, kwiaty czy utensylia funeralne,
    • Ustalimy datę pożegnania lub mszy,
    • Wydrukujemy klepsydry oraz poinformujemy żałobników o szczegółach ceremonii za pomocą nekrologu na stronie PLESS.PL, oraz usługi e-Klepsydra,
    • Zarezerwujemy dla Państwa pożegnanie osoby zmarłej w naszej prywatnej kaplicy przy ul. Antesa 3a,
    • Skontaktujemy się z księdzem i grabarzem,
    • Zorganizujemy oprawę muzyczną, także transport żałobników,
    • Zapewnimy rozliczenie usługi uwzględniając zasiłek pogrzebowy,
    • Gwarantujemy pełną dyskrecję.

    Nasza firma nie tylko zorganizuje ceremonię pogrzebową, ale również pomoże w przygotowaniu i skompletowania wszelkich dokumentów do ZUS, KRUS, WBE, MSWiA, SW oraz innych, w celu przyznania zasiłku pogrzebowego.

     

    Niezbędne dokumenty wymagane w oryginałach przy organizacji usługi pogrzebowej:

    • Akt zgonu,
    • Dowód osobisty osoby zmarłej (lub inny dokument tożsamości z podanym numerem pesel),
    • Dowód osobisty osoby zlecającej pochówek; jeśli osobą zlecającą pogrzeb jest córka, wymagany jest akt małżeństwa; jeśli osobą zlecającą pogrzeb jest syn, wymagany jest akt urodzenia;
      Jeżeli zgon nastąpił w hospicjum lub innej placówce opiekuńczej

         1. ODBIERZ KARTĘ ZGONU OD OSOBY UPRAWNIONEJ W DANEJ JEDNOSTCE.

      Jeśli zgon nastąpił w hospicjum lub innej jednostce opiekuńczej KARTĘ ZGONU wystawia lekarz dyżurujący. Dokument należy odebrać z placówki.

      2. SKONTAKTUJ SIĘ Z ZAKŁADEM POGRZEBOWYM W CELU PRZEWIEZIENIA CIAŁA OSOBY ZMARŁEJ DO CHŁODNI

      Należy skontaktować się z zakładem pogrzebowym w celu przewiezienia ciała do chłodni.

       

      Jeśli zdecydują się Państwo na usługi naszej firmy prosimy o kontakt pod numerem telefonu 32 210 46 01.

      Przyjmujemy zgłoszenia całodobowo również w dni wolne oraz święta.

      Dysponujemy własnym prywatnym prosektorium przy ul. Antesa 3a, gdzie osoba zmarła przebywa do czasu organizacji pogrzebu.

      3. UZYSKAJ AKT ZGONU W URZĘDZIE STANU CYWILNEGO

      Z otrzymaną KARTĄ ZGONU należy udać się do URZĘDU STANU CYWILNEGO właściwego dla miejsca zgonu w celu wyrobienia AKTU ZGONU. USC w Pszczynie bezpłatnie wystawia 2 akty zgonu oraz wymeldowuje zmarłego z miejsca pobytu stałego.

      Do otrzymania AKTU ZGONU potrzebne są następujące dokumenty: KARTA ZGONU, dowód osobisty zmarłego lub paszport, dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.

      4. UDAJ SIĘ DO WYBRANEGO ZAKŁADU POGRZEBOWEGO W CELU ZORGANIZOWANIA POGRZEBU

      Oferujemy profesjonalne usługi z oświadczeniem od 1988 roku. Pomożemy Państwu w tych trudnych chwilach podjąć najlepsze decyzje podczas kompleksowej organizacji ceremonii pogrzebowej.

      Odpowiemy na Państwa najdrobniejsze pytania. Ustalimy charakter uroczystości (pogrzeb religijny lub świecki; tradycyjny ze złożeniem ciała do grobu lub połączony z kremacją), pomożemy wybrać trumnę bądź urnę, kwiaty czy utensylia funeralne. Ustalimy datę mszy lub pożegnania. Wydrukujemy klepsydry oraz poinformujemy żałobników o szczegółach ceremonii za pomocą nekrologu na stronie PLESS.PL, oraz usługi e-Klepsydra. Zarezerwujemy dla Państwa pożegnanie osoby zmarłej w naszej prywatnej kaplicy przy ul. Antesa 3a. Skontaktujemy się z księdzem, grabarzem. Zorganizujemy oprawę muzyczną czy transport żałobników. Zapewnimy rozliczenie usługi w ramach zasiłku pogrzebowego. Gwarantujemy pełną dyskrecję.

      Nasza firma nie tylko zorganizuje ceremonię pogrzebową, ale również pomoże w przygotowaniu i skompletowania wszelkich dokumentów do ZUS, KRUS, WBE, MSWiA, SW oraz innych, w celu przyznania zasiłku pogrzebowego. Jeżeli będzie taka konieczność, wyrobimy za Państwa w Urzędzie Stanu Cywilnego niezbędne akta (urodzenia/małżeństwa/inne) w celu potwierdzenia pokrewieństwa z osobą zmarłą.

       

      Niezbędne dokumenty wymagane w oryginałach przy organizacji usługi pogrzebowej:

      • Akt zgonu,
      • Dowód osobisty osoby zmarłej (lub inny dokument tożsamości z podanym numerem pesel),
      • Dowód osobisty osoby zlecającej pochówek; jeśli osobą zlecającą pogrzeb jest córka, wymagany jest akt małżeństwa; jeśli osobą zlecającą pogrzeb jest syn, wymagany jest akt urodzenia;
        Jeżeli zgon nastąpił wskutek nagłej śmierci lub nieszczęśliwego wypadku (przyczyna zgonu jest nieznana)

        Jeżeli zgon nastąpił wskutek nagłej śmierci lub nieszczęśliwego wypadku ciało osoby zmarłej zostaje zabezpieczone przez prokuraturę, a następnie przewiezione do Zakładu Medycyny Sądowej celem ustalenia przyczyny zgonu. Przewozu dokonuje wyznaczona przez prokuraturę jednostka na koszt zleceniodawcy. Rodzina nie ponosi żadnych kosztów związanych z powyższymi działaniami.

        1. UDAJ SIĘ DO PROKURATURY W CELU ODEBRANIA ZEZWOLENIA NA POCHOWANIE

        Należy udać się do prokuratury na terenie, na której nastąpił zgon w celu odebrania zezwolenia na pochowanie. Z otrzymanym dokumentem należy udać się do zakładu pogrzebowego.

        KARTĘ ZGONU wydaje ZMS po przeprowadzonych czynnościach ustalających przyczynę śmierci (sekcji zwłok). By odebrać ciało osoby zmarłej, należy złożyć stosowny wniosek w ZMS/Prokuraturze o pozwolenie na odebranie ciała.

        2. SKONTAKTUJ SIĘ Z ZAKŁADEM POGRZEBOWYM W CELU PRZEWIEZIENIA CIAŁA OSOBY ZMARŁEJ DO CHŁODNI

        Z otrzymanym zezwoleniem na pochowanie należy udać się do zakładu pogrzebowego. W zakładzie należy podpisać upoważnienie do odbioru przez zakład pogrzebowy ciała z ZMS. W imieniu rodziny pracownik zakładu pogrzebowego odbiera kartę zgonu na podstawie upoważnienia. Karta zgonu jest do odbioru w biurze zakładu pogrzebowego.

         

        Jeśli zdecydują się Państwo na usługi naszej firmy, prosimy o kontakt pod numerem telefonu 32 210 46 01.

        Przyjmujemy zgłoszenia całodobowo również w dni wolne oraz święta.

        Dysponujemy własnym prywatnym prosektorium przy ul. Antesa 3a, gdzie osoba zmarła przebywa do czasu organizacji pogrzebu.

        3. UZYSKAJ AKT ZGONU W URZĘDZIE STANU CYWILNEGO

        Z otrzymaną KARTĄ ZGONU należy udać się do URZĘDU STANU CYWILNEGO właściwego dla miejsca zgonu w celu wyrobienia AKTU ZGONU. USC w Pszczynie bezpłatnie wystawia 2 akty zgonu oraz wymeldowuje zmarłego z miejsca pobytu stałego.

        Do otrzymania AKTU ZGONU potrzebne są następujące dokumenty: KARTA ZGONU, dowód osobisty zmarłego lub paszport, dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.

        4. UDAJ SIĘ DO WYBRANEGO ZAKŁADU POGRZEBOWEGO W CELU ZORGANIZOWANIA POGRZEBU

        Oferujemy profesjonalne usługi z oświadczeniem od 1988 roku. Pomożemy Państwu w tych trudnych chwilach podjąć jak najlepsze decyzje podczas kompleksowego zorganizowania ceremonii pogrzebowej.

        Odpowiemy na Państwa najdrobniejsze pytania. Ustalimy charakter uroczystości (pogrzeb religijny lub świecki; tradycyjny ze złożeniem ciała do grobu lub połączony z kremacją), pomożemy wybrać trumnę bądź urnę, kwiaty czy utensylia funeralne. Ustalimy datę mszy lub pożegnania. Wydrukujemy klepsydry oraz poinformujemy żałobników o szczegółach ceremonii za pomocą nekrologu na stronie PLESS.PL, oraz usługi e-Klepsydra. Zarezerwujemy dla Państwa pożegnanie osoby zmarłej w naszej prywatnej kaplicy przy ul. Antesa 3a. Skontaktujemy się z księdzem i grabarzem. Zorganizujemy oprawę muzyczną, a także transport żałobników. Zapewnimy rozliczenie usługi w ramach zasiłku pogrzebowego. Gwarantujemy pełną dyskrecję.

        Nasza firma nie tylko zorganizuje ceremonię pogrzebową, ale również pomoże w przygotowaniu i skompletowania wszelkich dokumentów do ZUS, KRUS, WBE, MSWiA, SW oraz innych, w celu przyznania zasiłku pogrzebowego. Jeżeli będzie taka konieczność, wyrobimy za Państwa w Urzędzie Stanu Cywilnego niezbędne akta (urodzenia/małżeństwa/inne) w celu potwierdzenia pokrewieństwa z osobą zmarłą.

         

        Niezbędne dokumenty wymagane w oryginałach przy organizacji usługi pogrzebowej:

        • Akt zgonu,
        • Dowód osobisty osoby zmarłej (lub inny dokument tożsamości z podanym numerem pesel),
        • Dowód osobisty osoby zlecającej pochówek; jeśli osobą zlecającą pogrzeb jest córka, wymagany jest akt małżeństwa; jeśli osobą zlecającą pogrzeb jest syn, wymagany jest akt urodzenia;

           

          Gdy umiera nowo narodzone dziecko

          Strata dziecka jest traumatycznym przeżyciem dla rodziców. Mają oni prawo do przeprowadzenia ceremonii pogrzebowej dziecka, które urodziło się martwe niezależnie od długości życia płodu w łonie matki. Uroczysty pochówek jest ostatnim pożegnaniem potomka.

          Kościół katolicki dopuszcza pochówek płodu. Podczas ceremonii nie odprawia się mszy pogrzebowej.

           

          FORMALNOŚCI ZWIĄZANE Z POCHÓWKIEM NOWO NARODZONEGO DZIECKA ORAZ WYMAGANE DOKUMENTY:

          1. KARTĘ URODZENIA z wpisem dziecko martwo urodzone wydaje lekarz prowadzący.

          2. Z kartą urodzenia należy udać się do Urzędu Stanu Cywilnego, w którym urzędnik wystawi SKRÓCONY AKT URODZENIA z adnotacją o martwym urodzeniu; w przypadku poronień oraz dzieci martwo urodzonych nie wystawia się AKTU ZGONU.

          3. Rodzic zgłaszający śmierć dziecka musi przedłożyć w USC swój dowód osobisty.

          4. Z uzyskanym dokumentem należy udać się do zakładu pogrzebowego, gdzie zorganizowana zostanie ceremonia pochowania dziecka i zlecone będzie jego przewiezienie do chłodni.

          Dokumenty wymagane do zorganizowania pochówku:

          • AKT URODZENIA, 
          • Dowód osobisty osoby zgłaszającej pochówek,
          • Zaświadczenie z zakładu pracy o zatrudnieniu lub NIP w przypadku prowadzenia własnej działalności.

          Rodzice mają prawo do urlopu oraz zasiłku macierzyńskiego, jak i zasiłku pogrzebowego. Do jego uzyskania niezbędne są oryginały dokumentów: skrócony odpis aktu urodzenia z adnotacją o martwym urodzeniu oraz faktura za usługę pogrzebową, oraz zaświadczenie z zakładu pracy o zatrudnieniu lub NIP w przypadku prowadzenia własnej działalności.

           

          Jeśli zdecydują się Państwo na usługi naszej firmy prosimy o kontakt pod numerem telefonu 32 210 46 01.

          Przyjmujemy zgłoszenia całodobowo również w niedziele, dni wolne oraz święta. 

          Dysponujemy własnym prywatnym prosektorium przy ul. Antesa 3a.

          Co należy zrobić z KARTĄ ZGONU i gdzie potrzebny będzie AKT ZGONU?

          Z otrzymaną KARTĄ ZGONU należy udać się do URZĘDU STANU CYWILNEGO właściwego dla miejsca zgonu w celu wyrobienia AKTU ZGONU. USC w Pszczynie bezpłatnie wystawia 2 akty zgonu oraz wymeldowuje zmarłego z miejsca pobytu stałego.

          Do otrzymania AKTU ZGONU potrzebne są następujące dokumenty:

          • KARTA ZGONU,
          • Dowód osobisty zmarłego lub paszport,
          • Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.

          Oryginał AKTU ZGONU będzie potrzebny do załatwienia takich formalność jak:

          • Organizacja usługi pogrzebowej,
          • Ustalenia mszy w sekretariacie parafii oraz opłacenia miejsca grobowego,
          • Uzyskania zasiłku pogrzebowego we właściwym urzędzie ZUS, KRUS, WBE, MSWiA, SW.

          Jakie dokumenty należy przygotować, aby otrzymać aktu zgonu?

          • Karta zgonu wystawiona przez lekarza,
          • Dowód osobisty osoby zmarłej lub paszport,
          • Dowód osobisty osoby ubiegającej się o wydanie aktu zgonu.

          Dokumenty wymagane przy organizacji usługi pogrzebowej:

          • Akt zgonu,
          • Dowód osobisty osoby zmarłej (lub inny dokument tożsamości z podanym numerem pesel),
          • Dowód osobisty osoby zlecającej pochówek .

          Dokumenty wymagane do uzyskania zasiłku
          pogrzebowego w ZUS, KRUS, MSWiA, WBE, SW:

          • Akt zgonu,
          • Faktura za usługę pogrzebową oraz trumnę lub urnę (wystawiona przez zakład pogrzebowy),
          • Dowód osobisty osoby zlecającej,
          • Zaświadczenie od osoby zlecającej świadczący o pokrewieństwie (córka — akt małżeństwa, syn — akt urodzenia), dokument dotyczy jedynie składania wniosku do ZUS.

          Najczęściej zadawane pytania

          Jak można się z nami skontaktować i w jakich godzinach?

          Jesteśmy do Państwa dyspozycji 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Pod  numerem telefonu 32 210 46 01.

          Również w niedziele, święta i dni wolne od pracy. 

          Nasze biuro jest czynne od godziny 7.00-15.00 od poniedziałku do piątku. Po wcześniejszym ustaleniu telefonicznym możemy się z Państwem spotkać w innym dogodnym terminie.

          Jak sfinansować pogrzeb?

          Najkorzystniejszą dla Państwa formą rozliczenia pogrzebu jest upoważnienie naszej firmy do odbioru ZASIŁKU POGRZEBOWEGO z właściwego urzędu ZUS, KRUS, WBE, MSWiA, SW.

          W Państwa imieniu, po złożeniu stosownego upoważnienia, wystąpimy o wypłatę zasiłku. W tym celu wystarczy jedynie złożyć u nas w biurze wymagane dokumenty, a nasza firma kompleksowo zajmie się formalnościami (wypełnieniem wniosków oraz złożeniem dokumentów do odpowiedniego urzędu).

          Komu przysługuje zasiłek pogrzebowy i jaka jest jego wysokość?

           

          Skarb Państwa zapewnia zasiłek pogrzebowy od 1 marca 2011 r. w wysokości 4.000 zł.

           

          W razie śmierci zasiłek pogrzebowy przysługuje:

          • Osobie zmarłej, która była ubezpieczona,
          • Osobie zmarłej pobierającej zasiłek chorobowy, świadczenie rehabilitacyjne, zasiłek macierzyński 
          • Osobie zmarłej, która pobierała rentę lub emeryturę bądź osobie, która w dniu śmierci nie miała ustalonego prawa do emerytury lub renty, lecz spełniała warunki do jej uzyskania i pobierania,
          • Członkowi rodziny (osoba spokrewniona ze zmarłym w pierwszej linii pokrewieństwa: rodzice — także adopcyjni czy przysposabiający, rodzeństwo, małżonek, dzieci — także przysposobione, wnuki) wyżej wymienionego ubezpieczonego, emeryta lub rencisty,
          • Osobie, która poniosła koszty pogrzebu, niespowinowaconej z osobą zmarłą, pracodawca, a także osoby prawne: dom pomocy społecznej, gmina lub powiat, osoba prawna kościoła lub związku wyznaniowego.
          Czy można ubiegać się o zasiłek pogrzebowy dla zmarłej osoby, która nie posiadała żadnych świadczeń?

          Jeżeli osobie zmarłej nie przysługuje zasiłek pogrzebowy, to świadczenie może uzyskać:

          • Członek rodziny (osoba spokrewniona ze zmarłym w pierwszej linii pokrewieństwa: rodzice — także adopcyjni czy przysposabiający, rodzeństwo, małżonek, dzieci — także przysposobione),
          • Osoba, która poniosła koszty pogrzebu i jest niespowinowacona z osobą zmarłą, pracodawca, a także osoby prawne: dom pomocy społecznej, gmina lub powiat, osoba prawna kościoła lub związku wyznaniowego.

          Jedynym warunkiem jest dostarczenie stosownych dokumentów potwierdzających posiadane świadczenie.

           

          Jakie dokumenty są wymagane, aby zorganizować pogrzeb oraz uzyskać zasiłek pogrzebowy?

          Dokumenty potrzebne do pochowania osoby zmarłej.

          Najważniejszymi dokumentami są KARTA ZGONU oraz AKT ZGONU. Kartę zgonu wydaje lekarz. Następnie z tym dokumentem należy udać się do Urzędu Stanu Cywilnego po wydanie aktu zgonu w dwóch egzemplarzach. Jeden z nich będzie potrzeby do uzyskania zasiłku pogrzebowego.

          Z aktem zgonu należy udać się do naszej firmy w celu zorganizowania pogrzebu.

          Jeżeli pogrzeb katolicki  będzie się odbywał poza parafią zmarłego, konieczne będzie uzyskanie zgody księdza proboszcza z parafii, do której należała osoba zmarła. Należy mieć do przedłożenia akt zgonu.

           

          Dokumenty potrzebne do uzyskania zasiłku pogrzebowego.

          Aby nasza firma mogła wnioskować w Państwa imieniu o zasiłek pogrzebowy, wymagany jest akt zgonu oraz dowód osobisty osoby zmarłej (lub inny dokument tożsamości z podanym numerem pesel).

          Osoba zlecająca musi mieć przy sobie swój dowód osobisty, oryginały faktur za usługę pogrzebową oraz pozostałe ww. wymagane dokumenty osoby zmarłej. W niektórych przypadkach wymagany jest akt urodzenia lub akt małżeństwa wnioskodawcy (w celu udokumentowania pokrewieństwa z osobą zmarłą) – dokumenty dotyczą wniosku do ZUS.

          W jakich kosztach pogrzebu pośredniczymy?

          Na życzenie Klienta nieodpłatnie pośredniczymy w opłaceniu księdza, grabarza, mistrza ceremonii, a także oprawy muzycznej (chór, trębacz, skrzypek).

          Gdzie dostarczyć ubranie osoby zmarłej przeznaczone do pochówku?

          Stosowne ubranie oraz niezbędne rzeczy osobiste, z którymi ma zostać pochowana osoba zmarła, prosimy dostarczyć do biura naszej firmy.

          Czy można przez nas zamówić nekrologi w prasie?

          Nasze nekrologii zamieszczamy na pszczyńskim portalu PLESS.PL oraz na naszej stronie internetowej.

          Przygotowujemy dla Państwa również  eKlepsydrę.

          eKlepsydra, nazywana jest elektronicznym nekrologiem. To narzędzie, które umożliwia powiadomienie o śmierci bliskiej osoby, a jednocześnie pozwala przekazać szczegóły dotyczące terminu i miejsca pogrzebu. Dzięki eKlepsydrze możemy w prosty i spersonalizowany sposób wysłać wiadomość do rodziny, znajomych i współpracowników, nawet jeśli nie utrzymujemy z nimi stałego kontaktu. Powiadomienie pogrzebowe ma formę wiadomości SMS lub e-mail. Zawarty w nim link przekierowuje odbiorcę do specjalnej podstrony internetowej z imieniem i nazwiskiem zmarłego, jego zdjęciem, a także miejscem pochówku. Możliwe jest także ustawienie mapy dojazdu, czy nawet specjalnych próśb rodziny np. o nieskładaniu kondolencji.

          Jak można zamówić u nas kwiaty i czy będą dostarczone na pogrzeb?

          Nasza firma posiada własną kwiaciarnię. Kompozycje kwiatowe, wieńce i palmy wykonujemy od ponad 30 lat. 

          Każdy wyrób jest dla Państwa wykonywany na indywidualne zamówienie zgodnie z Państwa preferencjami. Wieńce oraz wiązanki można zamawiać w biurze naszej firmy lub drogą telefoniczną najpóźniej jeden dzień przed pogrzebem.

          Indywidualnie ustalamy odbiór kwiatów lub dostarczenie ich na uroczystość pogrzebową.

          Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji pod numerem tel. 32 210 46 01

          Co możemy dla Państwa zrobić?

          Kompleksowo pomożemy przejść przez etapy organizacji pogrzebu

          Organizują pogrzeby od prawie 35 lat, zdajemy sobie sprawę, jak trudny to dla Państwa czas. Pragniemy ułatwić Państwu przeprowadzenie wszelkich formalności
          i ułatwić dokonywanie wyborów, służymy radą
          i wsparciem
          na każdym etapie przygotowań
          do pochówku.

          Pośredniczymy w załatwieniu formalności
          lub wskażemy gdzie uzyskać niezbędne dokumenty

          Rozumiemy, że natłok informacji i konieczność załatwiania wielu niezbędnych formalności może powodować chaos. Dlatego chcemy zdjąć
          z Państwa barków ten ciężar i przejąć obowiązki na siebie.  Zrealizujemy za Państwo formalności, przeprowadzimy niezbędne procesy. 

          Posiadamy szeroką ofertę sprzedażową trumien i urn najwyższej jakości

          W naszym biurze możecie Państwo dokonać wyboru trumny lub urny. Oferujemy asortyment najwyższej jakości, który zaspokoi zróżnicowane gusta. Ponadto nasza oferta charakteryzuje się możliwością dopasowania trumny lub urny pod względem ceny.

          Świadczymy także usługi dodatkowe spełniając Państwa życzenia

          Wiemy, że zależy Państwu na tym, aby dzień pochówku bliskiej osoby był dniem wyjątkowym. Dlatego staramy się spłniać Państwa życzenia
          i prośby. Posiadamy własną kwiaciarnię
          i karawany, zapewniamy oprawę muzyczną, a także transport.